دیوان شاعران سایت گنجور

دیوان شاعران سایت گنجور


چاپ کتاب شعر

چگونه اشعار را چاپ کنم؟

چگونه کتاب شعرم را چاپ کنم

چگونه میتوانم اشعارم را در قالب یک کتاب به چاپ برسانم؟

چاپ کتاب شعر چگونه است؟

مراحل چاپ کتاب شعر چیست؟

اینها اولین سوالاتی هست که یک شاعر برای چاپ کتاب شعرش با آن روبرو می شود. در این مطلب می‌خواهیم در باره چاپ کتاب شعر  مطالبی را مطرح کنیم که شاید خیلی از شما شاعران عزیز با آن آشنایی نداشته باشید.

خب اشعار کلا در دو سبک کلاسیک و نو نوشته می‌شود . چاپ اشعار نو راحتتر از اشعار کلاسیک هست چون  فقط از نظر محتوا بررسی می‌شود اما در اشعار کلاسیک علاوه بر محتوا وزن شعر هم ملاک هست و مورد بررسی قرار می گیرد.

برای چاپ اشعار  نکات زیر را در نظر داشته باشید

  • قالب شعر مشخص باشد مثلا غزل، مثنوی، قصیده و … (بعضی دوستان اشعاری  برای چاپ ارشال میکنند که نه وزن درست و حسابی دارد و نه قالب درست حسابی که اولین ملاک  در چاپ کتاب شعر است.
  • وزن شعر درست باشد.
  • از نظر محتوایی اشعار مشکل سیاسی و اخلاقی نداشته باشد چون این کار روند گرفتن مجوز ارشاد را به تاخیر می اندازد.
  • تا جایی که امکان دارد هر شعر عنوان داشته باشد تا بتوان برای کتاب شعر فهرست تهیه کرد.
  • سعی کنید از واژگان امروزی در سرودن اشعار استفاده کنید.
  •  

نظر دوستانتان در مورد شعر

برخی از دوستان برای چاپ کتاب شعرشان تماس می گیرند. همیشه اولین حرفی که به آنها می زنم این است می گویم اول نمونه شعر بفرستید…  اما متاسفانه وقتی نمونه شعر می فرستند   در اشعار کلاسیک نه  وزن رعایت شده نه عروض و قافیه و نه مفهوم بدیع و زیبایی در شعر انها وجود دارد . در اشعار نو هم که   کلا نمی توان اسمش را شعر گذاشت در واقع نمونه ای از متن ادبی هست و خود نویسنده به آنها شعر می گوید و خلاصه کلام انکه فقط خود نویسنده و چند تن از نزدیکانشان به آن نوشته ها نظر مثبت دارند.

برای سرودن شعر فقط داشتن حس شاعرانه کافی نیست . تسلط بر واژه ها ، هوش کلامی و … سعدی را به استاد سخن تبدیل کرده است . اگر تسلط بر واژگان زیاد باشد شاعر به راحتی می تواند احساس و عواطف خود را در قالب کلمات بیان کند و مهمتر انکه کلمات تاثیر گذار باشند.

توصیه میکنم برای آنکه شاعر خوبی شوید حتما زیاد شعر بخوانید . اگر قصد چاپ کتابتان را دارید توصیه دوم این است که قبل از اقدام برای این کار حتما در جلسات ادبی و نشست های شعر و نقد شعر شرکت کنید تا اشعار شما توسط اساتید چکش کاری شود و ایرادات شعر شما برطرف شود.

البته وزارت ارشاد به کتابهایی که مشکل سیاسی و اخلاقی نداشته باشند به راحتی مجوز ارشاد میدهد و خیلی کتابها که من باورم نمیشد مجوز بگیرد به راحتی مجوز گرفته که از نظر ساختاری و معنایی کلا مشکل داشته و خیلی از این کتابها هم به سرعت به فروش رفته اند چون نویسنده کتاب در شبکه های مجازی تبلیغات فراوان کرده  و پس از چاپش اعضای کانال و گروه هایی که داشته کتابش را خریداری کرده اند. در عوض بسیاری از کتابهای شاعران قوی فقط در چند نسخه محدود چاپ شده اند.

در شرایط فعل یکه قیمت کاغذ چند برابر بالا رفته توصیه من برای شما شاعران عزیز این است که برای حفظ اشعار خود از سرقت ادبی و ثبت آنها کتابان را در چند نسخه محدود چاپ کنید که کتابتان ثبت شود و بعد ها که وضعیت اقتصادیی درست شد و قیمت کاغذ به ثبات رسید در تیراژ دلخواه کتابتان را به چاپ برسانید

این روش کمک میکند که شما کتابتان را خوب بررسی کنید و ایرادی که دارد بررسی کنید و در چاپ بعدی ایرادات کتاب رفع شود و کتاب بدون ایراد در تیراژ بالا به چاپ برسید

مزیت دوم این روش این است شما با همین تعداد محدود بازاریابی کنید و شرایط را بسنجید ببینید ایا کتابتان به فروش میرود یا نه که در تیراژبالا چاپ کنید . چون چاپ کتاب در تیراژبالا و به فروش نرفتن ان خود باعث نا امیدی می شود

برای اطلاع از هزینه ی تصویرگری و چاپ کتاب، تبدیل پایان نامه به کتاب، صفحه ارایی، چاپ کاتالوک و بروشور، طراحی جلد، طراحی پوستر تبلیغاتی و …  با ما تماس بگیرید

09183775334

09120617283

0935475233

 

لینک کانال تلگرامی ما

https://t.me/ganjoorpub

 

 

لینک اینستاگرام

https://www.instagram.com/hosein_vash/

 

 

 

امایک نکته مهم

خیلی از شاعران فکر میکنند چاپ کتاب هزینه ی خیلی زیادی میخواهد اما اینگونه نیست شما با 500 هزار تومان هم می توانید کتابتان را به چاپ برسانید.

خیلی از شاعران میخوهند درهمان چاپ اول هزار نسخه از کتابشان چاپ شود که اینکار اگر بازار فروش کتابشان را نداشته باشند باعث دلزدگی آنها می شود.

نتیجه آن چاپ 1000 نسخه کتاب هست که نهایتا 100 نسخه آن به فروش خواهد رفت و 900 نسخه دیگر از کتاب روی دست شاعر می‌ماند که این باعث سرخوردگی شاعر می شود و شاید اشعار خیلی خوبی هم داشته باشد اما نخریدن کتابها باعث می‌شود که شاعر احساس کند اشعارش خوب نیستند.

اگر همین شاعر از کتابش 100 نسخه چاپ می کرد و هر 100 نسخه آن به فروش می‌رفت قطعا احساس بهتری نسبت به شرایط کنونی داشت.

توصیه من به شما این است برای چاپ کتاب شعر ابتدا تعداد کمی از کتابتان چاپ کنید و در صورت فروش این تعداد کم مجددا کتاب را تجدید چاپ کنید.

اگر هدفتان فقط روزمه  و ثبت اشعارتان است  تااشعار جلوگیری کنید توصیه میکنم بیشتر از 10 جلد چاپ نکنید.

در این  حالت چیزی از اعتبار کتابتان کم نمی‌شود و این کتاب با کتابی که در چند هزار نسخه چاپ شده فرقی ندارد.

خیلی ها چندین جلد کتاب نوشتن اما به دلیل نبودن امکانات مالی هنوز نتونستن کتاباشونو چاپ کنن پس بهتره که شما اول کتاباتونو در تیراژکم چاپ کنید که هزینه هم زیاد نمیخواد شما میتونید با هزینه ای که بابت چاپ یک کتاب میدید همه ی کتاباتونو چاپ کنید که حداقل ثبت بشن و از سرقت ادبی جلو گیری بشه و برای خودتونم یه رزومه محسوب بشه

در پایان یه پیشنهاد ویژه برای شما شاعران عزیز دارم  که با کمترین هزینه بتونید کتابتونو چاپ کنید

چاپ کتاب تا 100 ص در تیراژ 10 جلد به تمامی کارها اعم از شابک، فیپا، مجوز، اعلام وصول، چاپ، طراحی جلد و صفحه ارایی فقط با یک میلیون و سیصد هزار تومان.(اگر اشعار کلاسیک باشد و نیاز به تراز کردن اشعار و هم اندازه کردن طول مصرع ها باشد یک میلیون و چهارصد هزار تومان).

در پایان سایت گنجور که مجموعه آثار شاعران نامی ایران است به شما معرفی میگردد

https://ganjoor.net/

 

 

راه های ارتباطی با نشر گنجور

ادرس: میدان انقلاب . ابتدای کارگر جنوبی . کوچه شهدای ژاندارمری. پلاک 127

تلفن تماس دفتر:02166491056

شماره تماس جهت مشاوره رایگان در زمینه چاپ کتاب، تبدیل پایان نامه به کتاب، صفحه ارایی، طراحی جلد، ویراستاری، تایپ و ترجمه، تصویرگری و …

09120617283
09183775334
09901910208
09354752333

5 دیدگاه

  • کاش خیاط بودم
    نگاهم را به نگاهت می دوختم
    غم را درز می گرفتم
    وخنده را به لبانت وصله
    معظمه جهانشاهی

  • یادت به پنجره می خورد
    لبش می لرزد
    سکوتش می شکند
    دهانش باز می شود
    که تو برگردی
    تا با لمس انگشتانت
    تنهایی نشسته بر لبانش را بتکانی
    معظمه جهانشاهی

  • 🌾☘🍂🍃🌾☘🍂🍃🌾☘🍂🍃

    مهوش عاشق کش

    ای ! روی   زیبای  بهار   از   روی  تو  ،  نکو
    می گیرد از چشمت چمن ، شادانه رنگ‌و بو

    خمخانه ی  لبهای  تو  ،  بازار  خم  شکست
    تا خلق از میخانه ات مست است و پر سبو

    نوروز ِ  ما  را   نو  کن  و   مستی   بیافرین
    جاری کن از خمخانه ، می، بر کام رود وجو

    رعنا تویی ، من، بی نیاز  از  حورم   و  پری
    سیل صنم ، افتاده  تا ، در پات ، سو به سو

    ای  مهوشِ   عاشق کش ِ  عیار ِ   فتنه گر !
    صد  سلسله  افکنده ای  بر  پایِ  دل ،  ز مو

    بر یاد  نامت ،  میکشم ، آتش ، به  نای جان
    صد رود می ریزد چو سیل از دیده ام  فرو

    رخ  بر متاب از  من ، که  سر در پا گذارمت
    آرام  من  ،  محراب  آن ، چشمان  فتنه جو

    با  نفحه  روحانیت  ،  بر   صور   جان  بدم
    تا دست افشان  ، سر زنم  مستانه کو به کو

    #مختارپولادرگ
    #کرمانشاهان
    #گیلان_غرب

    🌾☘🍃🍂🌾☘🍃🍂🌾☘🍃🍂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *